22. Det här upprör mig

Ja, det är mycket de kan jag säga. Fast, riktigt upprörd blir jag nog sällan. Men för att få mig irriterad eller så behövs väldigt litet. Har väldigt lätt att störa mig på personer som gör något/säger något/ är på något sätt som jag inte gillar. Det kan jag störa mig fruktansvärt på och blir bara arg då, haha löjligt jag vet! Vissa människor tål jag bara inte, vissa går mig på nerverna utan att ens behöva säga någonting.

Andra saker som gör mig upprörd kan vara tex, ibland när man läser i tidningen kan det stå om folk som har övergett hundar ute i kylan, hundar som är vanvårdade eller inte bara hundar vilket djur som helt. Sånt gör mig riktigt arg. Har man skaffat sig ett djur är det ens skyldighet att ta hand om det också. Man kan inte bara släppa ut den på gatan och tro att den ska klara sig själv. Eller djur som är plågade och vanvårdade.. Hoa, man blir ju ibland nästan gråtfärdig av att läsa sånt.

Andra saker som upprör mig är folk som pratar skit om mina vänner eller nära och kära eller som jag på något sätt har koppling till. Jag vet att jag själv snackar en jäkla massa skit om andra med mina kompisar, det är ju kul? Men man kan ju som tänka på vad man säger, vem man talar om och MED vem. Sen så hatar jag folk som sa lägga sig i ens liv och tro att dom har en minsta lilla aning om hur man egentligen mår. Folk som tror dom vet någonting och vill ha sitt ord med i leken fast dom inte har ett skit med saken att göra. Såna irriterar mig också. Fjortisar, ungar/ungdomar som tror dom är ''fräna'' när dom lägger ut bilder på fejjan när dom sitter och håller i en ölflaska och låtsas se jätte full ut. Skärp er förfan, väx upp!

Listan går att göra lång, tro mig. Allt detta väll kanske inte saker som alltid gör mig upprörd, snarare arg eller irriterad. Men jag passade på att skriva lite om saker jag hatar också.. haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0